Thursday, January 6, 2022

Hur man skriver en stipendieuppsats

Hur man skriver en stipendieuppsats



Var realistisk och specifik när du pratar om dig själv, din bakgrund, dina karriärmål, dina ledaregenskaper och dina ambitioner. Ovanstående guide hjälper dig att maximera din chans att få ett stipendium. Din stipendieuppsats ska direkt tala om vem du är och vad som gör dig till en perfekt kandidat för stipendiet. Som ett snabbt exempel, lägg märke till hur du kan skriva en uppsats som svarar på alla dessa frågor:, hur man skriver en stipendieuppsats. Nedan kan du hitta några användbara exempel på högskolestipendier som hjälper dig att skriva en perfekt stipendieuppsats.





Vad är en stipendieuppsats?



Hemblogg En komplett guide för att skriva en vinnande stipendieuppsats Exempel på stipendieuppsats som du kan lära dig av stipendieuppsats Exempel som du kan lära dig av Om du behöver pengar för att betala för din högskoleutbildning, kommer du att skriva en stipendieuppsats till stipendieprogram. En stor stipendieuppsats kan hjälpa dig att visa upp dina förmågor. Det kan också hjälpa stipendiekommitténs medlemmar att förstå den verkliga personen bakom ansökan. Stipendieuppsatser är en fantastisk chans för dig att övertyga stipendiekommitténs medlemmar att du verkligen förtjänar ekonomiskt stöd. Här är några bra exempel på stipendieuppsatser som kan vägleda dig genom att skriva en vinnande stipendieuppsats. Stipendier är den bästa formen av ekonomiskt stöd när det gäller att betala för college. Men att vinna ett stipendium är ingen lätt uppgift.


Att fylla i stipendieansökningar och uppsatser kan kännas överväldigande. Stipendiets uppsats är den svåraste delen av hela ansökningsprocessen och bör skrivas noggrant. Det ger stipendiekommitténs ledamöter en känsla av vem du är och dina mål i livet. Du måste se till att du lämnar in en stipendieuppsats skriven och formaterad enligt riktlinjerna. På det här sättet, hur man skriver en stipendieuppsats, du kan öka dina chanser att bli uppmärksammad och vinna stipendiet. Nedan kan du hitta några exempel på vinnande stipendieuppsatser pdf som hjälper dig att förstå vad stipendiekommittéer letar efter. Att gå igenom några uppsatser om ekonomiskt behov hjälper dig att skapa en stipendieuppsats för att visa att du förtjänar ekonomiskt stöd. Titta på dessa intressanta stipendieuppsatsexempel på ekonomiskt behov pdf för att veta hur du beskriver din ekonomiska situation.


Om du är en ingenjörsstudent som letar efter användbara exempel på stipendieuppsatser, hur man skriver en stipendieuppsats förbereder för flera applikationsprogram. Dessutom är internet fullt av uppsatsexempel skrivna för att hjälpa dig förstå hur man skriver en perfekt stipendieuppsats. Nedan har vi också tillhandahållit några vinnande exempel på ingenjörsstipendier för att hjälpa dig att vinna bidraget. Det finns många möjligheter att söka omvårdnadsstipendier från vårdinstitutioner. Praktiskt taget alla stipendier kräver att de sökande skriver en uppsats och bevisar sig själva för kommittémedlemmarna.


Du kan också titta på våra exempel på uppsats om sjuksköterskestipendier för att lära dig hur du skriver en på egen hand. Om du vill skriva om hur samhällstjänst har format vem du är idag och vad den har lärt dig. Här är några utmärkta uppsatsexempel på samhällstjänststipendier som hjälper dig att komma igång. Gymnasieelever behöver ofta bra exempel på stipendieuppsatser för att lära sig vad stipendiekommitténs medlemmar letar efter. Uppsatser om gymnasiestipendier utvecklar vanligtvis dina tidigare erfarenheter, volontärarbete, akademisk karriär, collegeplaner, framtida mål, etc. Du kan också utforska de nedan nämnda exemplen och skriva en uppsats som visar varför du är berättigad till ett stipendium.


Att utvärdera stipendieuppsatser på temat ledarskap kan hjälpa dig att skriva en uppsats på egen hand. Det bästa tillvägagångssättet är att täcka alla områden, oavsett om uppsatsfrågan uttryckligen ställdes om det eller inte. Här kan du också hitta några exempel på vinnande stipendieuppsatser om ledarskap för att få inblick i att skriva en hur man skriver en stipendieuppsats stipendieuppsats. Studenter behöver ofta söka stipendieprogram för att fortsätta sina studier. Stipendiets uppsats spelar en viktig roll för att visa upp deras styrkor och förmågor. Nedan kan du hitta några användbara exempel på högskolestipendier som hjälper dig att skriva en perfekt stipendieuppsats.


Om du skriver en stipendieuppsats kan de nedan nämnda exemplen hjälpa dig att förstå rätt stipendieuppsatsformat. En stipendieuppsats om karriärmål är den vanligaste uppsatsuppmaningen som studenterna uppmanas att skriva sina uppsatser på, hur man skriver en stipendieuppsats. Vårt team har samlat intressanta verkliga exempel för att hjälpa dig att definiera dina mål. Få hjälp från hur man skriver en stipendieuppsats följa exempel och förstå hur man skriver en stipendieuppsats nyckelelement för att skriva en stor stipendieuppsats om karriärmål.


Tänk på att väldigt få stipendieprogram enbart baseras på ansökningsformuläret. Nu är stipendieuppsatsen den viktigaste delen av hela stipendieansökan. Att skriva en stor stipendieuppsats är inte en lätt uppgift. Först måste du förbereda stipendieuppsatsformatet och snabba riktlinjer för att skicka in en välorganiserad uppsats. Din stipendieuppsats ska direkt tala om vem du är och vad som gör dig till en perfekt kandidat för stipendiet. Läs om några användbara exempel på stipendieuppsatser och lär dig hur du visar läsaren att du är bättre än de andra.


Ibland nämner stipendieansökan specifikt ordräkningen för studenter. Alla sökande måste dock slutföra sina uppsatser inom det antal ord som krävs. Om du till exempel blir ombedd att skriva en ordstipendieuppsats är det lämpligt att avsluta den med ord. Se följande avsnitt, hitta användbara exempel på ordstipendier, hur man skriver en stipendieuppsats, känna till de viktiga uppsatserna och ta itu med dem. Se detta exempel på orduppsats och lär dig hur du skriver en uppsats som är unik för dina erfarenheter. Den börjar med en kort introduktion och stödjer påståendet i huvudstyckena.


Den avslutas med slutstycket för att sammanfatta uppsatsen och innehåller också ett uppskattningsförklaring. Nedan har vi också gett dig ett användbart exempel som du kan gå igenom för att förstå bättre. Nu kan du börja skriva ut ditt stipendium hur man skriver en stipendieuppsats och skicka in det till flera stipendieansökningar. Ovanstående guide hjälper dig att maximera din chans att få ett stipendium. Att skriva en vinnande stipendieuppsats är ibland en utmanande uppgift för många studenter. Om du är en av dessa, bättre att få hjälp från den bästa tjänsten för att skriva uppsatser för att skriva lysande ansökningar. Allt du behöver göra är att fylla i beställningsformuläret på MyPerfectWords. com för att köpa en anpassad stipendieuppsats. Den skriftliga uppsatsen kommer att skickas in för din bekräftelse.


Om du inte är nöjd med arbetet kan du be om en kostnadsfri revision. Så enkelt är processen. Vi garanterar dig att stipendieuppsatsen från våra uppsatsförfattare hjälper dig att nå ditt mål. Format för stipendieuppsats. Uppmaningar om stipendier. Exklusiv tillgång till MyPerfectWords. com Learning Center. Du får varje vecka tips och tricks för att förbättra ditt eget skrivande och för att nå akademisk framgång genom ditt skrivande. Vi är U. Vi har examen och professionella examina från stora universitet Princeton, Stanford, UCLA, Georgetown, Dartmouth, Penn, Northwestern. Detta är allt vi gör. Adress: Office 10, Level 1, Sharjah Media City, Sharjah, Förenade Arabemiraten P. Box Registrera Logga in. Registrera Logga in Författare Exempel Priser Beställning Vanliga frågor Varför oss Recensioner Blogg.


Papper förfaller? Det är vårt jobb! Läs mer. Hemblogg En komplett guide för att skriva en vinnande stipendieuppsats Exempel på stipendieuppsatser som du kan lära dig av. Exempel på stipendieuppsatser som du kan lära dig av. Innehållsförteckning Vinnande stipendieuppsatsexempel Exempel på uppsatsuppsatser för gymnasiestipendier Exempel på uppsatsuppsatser för högskolestipendier Exempel på stipendieuppsatser för Masters Word-stipendieuppsatsexempel. Varför lida? Klicka här för att lära dig mer. Var det här till hjälp? Hur kan vi förbättra det? En komplett guide för att skriva en vinnande stipendieuppsats. Få veckouppdateringar. Vilka är vi?


Varför lida? Det är vårt jobb. Dokumenttyp Antagningsuppsats Analytisk uppsats Kommenterad bibliografi Ansökningsbrev Argumenterande uppsats Hur man skriver en stipendieuppsats Uppgift Biografi Bokrapporter Bokrecensioner Kort översikt Affärsplan Fallstudie Högskola Papper Kontrast Uppsats Kursuppgift Följebrev Kreativt skrivande Kritisk analys Kritiskt tänkande Avhandling e-böcker Uppsats Utställning Skriva Läxor Laboratorierapport Litteratur Recension Filmrecension Nyhetsrelease Onlineuppgift Personligt uttalande Powerpoint-presentation med talaranteckningar Powerpoint-presentation utan talaranteckningar Frågesport Reflektionsuppsats Reflekterande uppsats Rapport Forskningsuppsats Forskningsuppsats Forskningsförslag Svar Uppsats Svarsuppsats Stipendium Uppsats Skoluppsats Tal Terminuppsats Examensarbete Förslag Övrigt.


Akademisk nivå Gymnasium College- undergraduate Master Doctoral. VI ACCEPTERAR. Har redan ett konto? Logga in. Inget konto? Skapa ett konto Glömt lösenord? Skapa ett konto Logga in, hur man skriver en stipendieuppsats. SKICKA MIG KAMPANJKOD. Tack för att du prenumererar på oss! Njut av våra veckouppdateringar för att säkerställa bättre betyg. Prenumerera nu för veckouppdateringar!





uppsatser om handelsmannen i Venedig



Vad var påverkan på ditt liv, inte känslor, som kommer sedan, utan yttre effekter? Inte säker på hur dessa sex frågor kan leda till en uppsats? Spelar varje liv någon roll? För det verkar som att vissa liv är viktigare än andra, speciellt när det kommer till pengar. Jag minns att jag hörde intensiva samtal utanför högkvarterets tält. Min pappa och hans vän argumenterade för att vi skulle behandla kvinnan oavsett behandlingskostnaden, medan de andra hävdade att det helt enkelt kostade för mycket att behandla henne. När man ser tillbaka var det en konflikt mellan ideal – den ena sidan hävdade att alla borde få behandling medan den andra hävdade att insatser borde baseras på kostnadseffektivitet.


Jag var arg av två anledningar. För det första för att min far förlorade argumentet. Kort sagt, att varje liv är viktigt. Under de kommande fyra åren läste jag högar med böcker om social rättvisa och global hälsorättvisa för att bevisa min intuitiva övertygelse på ett logiskt sätt. Jag tog till och med onlinekurser på grund- och forskarnivå. Men jag lyckades inte hitta ett tydligt, logiskt argument för varför varje liv var viktigt. Jag hittade dock goda argument för den andra sidan, som stödde idén att samhället bör sträva efter välbefinnande för det största antalet, att interventioner bör mildra flest dödsfall och funktionshinder per spenderad dollar.


Men jag fortsatte leta och sparade till och med fickpengar för att gå en sommarkurs om global hälsa vid Brown University. Jag letade i mina minnen. Varför var jag övertygad om att varje liv var viktigt? När kvinnan med MDR-TB kom till vårt team tog hon med sig en pojke som såg ut ungefär som min ålder. Sex år har gått sedan jag träffade honom, men jag minns fortfarande blicken han gav mig när han gick därifrån med sin mamma. Det var på ett sätt lugnt. Det var nästan som om han visste att detta skulle komma. Det belastade mig. Denna författare bestämde sig för att använda en övertygande fråga som sitt hak. Han beskriver de många steg han tog och han gjorde mycket! att försöka svara på frågan. Detta visar hans uthållighet.


Men återigen, han svarar aldrig fullt ut. Detta visar på sårbarhet. Många uppsatser binder ihop saker i en snygg liten rosett. I det här fallet finns det ingen båge. Istället utforskar författaren komplexiteten kring denna fråga, vilket visar hans förmåga att omfamna nyanser. Nyckeln här var att hitta en övertygande fråga. Det fungerar, plus gav honom en chans att nämna några andra värderingar som var viktiga för honom: hälsa, frihet och rättvisa. Titta på övningen känslor och behov och använd den för att både typ A- och typ B-uppsatserna som jag nämner i den kostnadsfria guiden skulle svara på den här uppmaningen. Min mamma kom till U.S. från Mexiko för att studera engelska. Men hon blev kär och flydde med mannen som till slut blev min pappa.


Han älskade henne på ett ohälsosamt sätt och var både fysiskt och verbalt kränkande. Min mamma saknade modet att börja om så hon stannade hos honom och släppte sakta sina drömmar och ambitioner. Sommaren före mitt ungdomsår erbjöds jag ett stipendium för att studera utomlands i Egypten. Inte till min förvåning vägrade min far att släppa mig. Jag tog emot stipendiet. Jag fortsatte att ströva runt i Egypten, utforska de stora pyramiderna i Giza, kryssa på Nilen och resa till Luxor och Aswan. Och innan jag återvände till U. Jag fick det oväntade tillfället att resa till London och Paris. Det var overkligt: ​​en tjej från gettot som reste ensam runt jorden med en karta i händerna och ingen man eller kulturella normer kunde diktera vad jag skulle göra.


Jag åkte tunnelbana från Cambridge University till British Museum. Jag tog ett tåg från London till Paris och på två dagar besökte jag Eiffeltornet, Louvren, Notre Dame-katedralen och tog en kryssning på Seine. Trots språkbarriären fann jag att jag hade självförtroendet att kontakta vem som helst för vägbeskrivning. Medan jag var i Europa och njöt av min frihet, flyttade min mamma ut och hyrde sitt eget boende. Vi var stolta över varandra. Och hon levde ställföreträdande igenom mina upplevelser när jag skickade bilder till henne och berättade för henne om mina äventyr. Jag bor för närvarande i U.S. S med min mamma. Min far har gradvis förvandlats från en kylig man till den kärleksfulla far jag alltid längtat efter.


Vi planerar och genomför skoldanser och skapar effektiva donationsbrev. Efter den politiska turbulensen under den arabiska våren vägrar många länder i Mellanöstern att ge kvinnor lika ställning i samhället eftersom det skulle strida mot islamiska texter. Jag tror att dessa islamiska texter har misstolkats genom tiden, och min resa mot mitt eget oberoende har inspirerat mig att hjälpa andra kvinnor att hitta befrielse också. Min påsk kommer drastiskt att skilja sig från tidigare år. Istället för att vara inlåsta hemma kommer min mamma och jag att fira vår återfödelse och förnyelse utomhus.


Hennes uppsats följer denna enkla struktur: a Vilken utmaning stod du inför? b Vad gjorde du åt det? c Vad har du lärt dig? Om du skriver om utmaningar kan du använda den här enkla strukturen också. Den här uppsatsen följer också ganska noggrant strukturen för känslor och behov. Det huvudsakliga behovet som denna författare identifierade var frihet, och hon lyfter fram detta tema i början när hon beskriver att känna sig instängd, mitten när hon beskriver att utforska Europa och slutet när hon beskriver sin önskan att arbeta för att befria sig själv och andra. Titta på övningen Känslor och behov och se till att du gör den sista, sjunde kolumnen. Läs den här uppsatsen och gör sedan den här övningen , som hjälper dig. Denna uppmaning liknar Common App-prompt 3: Reflektera över en tid då du ifrågasatte eller ifrågasatte en övertygelse eller idé.


Vad fick dig att tänka? Vad var resultatet? Precis som författarna i uppsatserna ovan kan du börja med en fråga som du kommer att utforska under resten av uppsatsen. Denna fråga håller oss engagerade. Se till att förtydliga den specifika idén som utmanades … och hur den utmanades … Detta kan tyckas självklart, men jag tycker ofta att elever som arbetar med den här uppmaningen kan bli lite dimmiga med vad den specifika idén eller övertygelsen var. Att bli mycket tydlig med den specifika idé eller övertygelse som utmanades kan hjälpa till att ge din uppsats en struktur.


En möjlig strukturell metod för att beskriva din uppsats:. Nyans och komplexitet kan visa din förmåga att brottas med stora idéer. Titta på övningen känslor och behov för att djupare utforska idén eller övertygelsen som utmanades. Använd resultaten av den övningen för att skapa din disposition. Det kan vara den enkla tredelade strukturen jag nämnde ovan:. visa dem. Titta på övningen för känslor och behov och använd den för att ett exempel som kommer att tänka på är denna stipendieuppsats av Emily Trader. Här är organisationen en grupp livförsäkringsbolag, och deras uppmaning säger specifikt att du ska nämna deras uppdrag. Den lilla verandan och en hund.


Det var första söndagen i april. Jag och mina syskon satt vid middagsbordet och fnittrade och stavade ord i vår alfabetsoppa. Telefonen ringde och mamma svarade. Det var min far; han ringde från fängelset i Oregon. Lyckligtvis släpptes min far ur fängelset av en vän till familjen i Yakima. Tyvärr gick det mesta av våra livsbesparingar ut på hans borgen. Min far gick från att vara en costurero syarbetare till att vara vattenfilterförsäljare, mosaiktillverkare, citronbud och slaktare. Pengar blev ett problem hemma, så jag började hjälpa till mer.


Söndagar och sommartid ägnades åt att städa hus med min mamma. Jag jobbade dubbelt så hårt i skolan. Jag hjälpte till att städa min kyrka, gick med i kören och undervisade min yngre syster i matematik. Sakta blev livet bättre. Sedan fick jag några livsavgörande nyheter. Advokaten hade en idé: jag hade enastående betyg och rekommendationsbrev. Om vi ​​kunde visa domaren vikten av att min familj stannar här för att stödja min utbildning, kanske vi hade en chans. Så jag vittnade. Att vittna i domstol hjälpte mig att växa som person, har gjort mig mer öppen och medveten om problemen som mitt samhälle står inför. Och mitt engagemang i stadsgården har fått mig att överväga en karriär som nutritionist. Även om ingen av mina föräldrar gick på college, förstår de att college är en nyckelfaktor för en ljus framtid och har därför varit mycket stödjande.


Och även om vi ännu inte har huset med den lilla verandan och hunden, har vi fortfarande hopp. Återigen använder den här författaren följande enkla struktur:. Genom att avsluta med hennes karriär får vi en känsla av vart hon är på väg. Tips: Du kan lista din nuvarande dröm även om du ändrar dig senare. Med detta sagt, om du INTE skriver om en utmaning för denna prompt... Om du känner till din framtida karriär, läs den här uppsatsen och gör sedan den här övningen. Ta någon av de fantastiska uppsatserna ovan och lägg till meningar som förklarar var pengarna kommer att gå. Så här till exempel:. Även om jag har fått ett helt stipendium för att gå i Georgetown, inkluderar mitt ekonomiska stödpaket inte pengar för min flygbiljett, skolmaterial eller böcker.


Medlen från detta stipendium skulle hjälpa till att täcka dessa kostnader. Slutet på den uppsatsen som också är ovan lyder:. Det kan se ut så här:. Jag tror att college och det här stipendiet kan hjälpa. Tillvägagångssätt 2: Tillvägagångssättet för finansiella detaljer. Ta en titt:. Jag är så glad över att ha blivit antagen till University of California Los Angeles UCLA i år, eftersom det var mitt första val. Det finns dock ett problem och det är ett ekonomiskt. Här är lite mer detaljer om min ekonomiska situation. För närvarande arbetar min far som assisterande handledare för American Apparel Co. och han är den enda inkomstkällan för min familj på fem, medan min mamma är hemmafru. Inkomsten min far får varje vecka klarar knappt att betala räkningarna.


Mina föräldrar har inte råd att ha sjukförsäkring, så de har ingen sjukräkning. Andra betalningar som telefonräkning, interneträkning och matvaror läggs också till listan. Men för att klara av att klara sig brukar min pappa jobba övertid och skräddarsy kläder för folk i vårt kvarter. Min familj har en extremt snäv budget och har tyvärr inte råd att betala för min skolgång. Jag har arbetat mig uppåt och tilldelades nyligen Valedictorian för klassen Mina mål och min strävan att bli en nutritionist har hjälpt mig att driva framåt.


Jag uppskattar att du tog dig tid att ompröva mitt ekonomiska stöd. Det här stipendiet kan förändra mitt liv. Detta tillvägagångssätt svarar fortfarande på frågan. Dina läsare är trevliga människor och de vill hjälpa dig att skicka in en bra ansökan! Se lektionerna på egen hand eller via livealternativet. Ta studenten. Rådgivare Resource Hub. Stipendiets uppsats är den svåraste delen av hela ansökningsprocessen och bör skrivas noggrant. Det ger stipendiekommitténs ledamöter en känsla av vem du är och dina mål i livet. Du måste se till att du lämnar in en stipendieuppsats skriven och formaterad enligt riktlinjerna. På så sätt kan du öka dina chanser att bli uppmärksammad och vinna stipendiet. Nedan kan du hitta några exempel på vinnande stipendieuppsatser pdf som hjälper dig att förstå vad stipendiekommittéer letar efter.


Att gå igenom några uppsatser om ekonomiskt behov hjälper dig att skapa en stipendieuppsats för att visa att du förtjänar ekonomiskt stöd. Titta på dessa intressanta stipendieuppsatsexempel på ekonomiskt behov pdf för att veta hur du beskriver din ekonomiska situation. Om du är en ingenjörsstudent som letar efter användbara exempel på stipendieuppsatser, börja förbereda dig för flera ansökningsprogram. Dessutom är internet fullt av uppsatsexempel skrivna för att hjälpa dig förstå hur man skriver en perfekt stipendieuppsats. Nedan har vi också tillhandahållit några vinnande exempel på ingenjörsstipendier för att hjälpa dig att vinna bidraget. Det finns många möjligheter att söka omvårdnadsstipendier från vårdinstitutioner. Praktiskt taget alla stipendier kräver att de sökande skriver en uppsats och bevisar sig själva för kommittémedlemmarna.


Du kan också titta på våra exempel på uppsats om sjuksköterskestipendier för att lära dig hur du skriver en på egen hand. Om du vill skriva om hur samhällstjänst har format vem du är idag och vad den har lärt dig. Här är några utmärkta uppsatsexempel på samhällstjänststipendier som hjälper dig att komma igång. Gymnasieelever behöver ofta bra exempel på stipendieuppsatser för att lära sig vad stipendiekommitténs medlemmar letar efter. Uppsatser om gymnasiestipendier utvecklar vanligtvis dina tidigare erfarenheter, volontärarbete, akademisk karriär, collegeplaner, framtida mål, etc.


Du kan också utforska de nedan nämnda exemplen och skriva en uppsats som visar varför du är berättigad till ett stipendium. Att utvärdera stipendieuppsatser på temat ledarskap kan hjälpa dig att skriva en uppsats på egen hand. Det bästa tillvägagångssättet är att täcka alla områden, oavsett om uppsatsfrågan uttryckligen ställdes om det eller inte. Här kan du också hitta några vinnande stipendieuppsatsexempel om ledarskap för att få insikt i att skriva en perfekt stipendieuppsats. Studenter behöver ofta söka stipendieprogram för att fortsätta sina studier. Stipendiets uppsats spelar en viktig roll för att visa upp deras styrkor och förmågor. Nedan kan du hitta några användbara exempel på högskolestipendier som hjälper dig att skriva en perfekt stipendieuppsats. Om du skriver en stipendieuppsats kan de nedan nämnda exemplen hjälpa dig att förstå rätt stipendieuppsatsformat.


En stipendieuppsats om karriärmål är den vanligaste uppsatsuppmaningen som studenterna uppmanas att skriva sina uppsatser på. Vårt team har samlat intressanta verkliga exempel för att hjälpa dig att definiera dina mål. Få hjälp av följande exempel och förstå nyckelelementen för att skriva en bra stipendieuppsats om karriärmål. Tänk på att väldigt få stipendieprogram enbart baseras på ansökningsformuläret. Nu är stipendieuppsatsen den viktigaste delen av hela stipendieansökan. Att skriva en stor stipendieuppsats är inte en lätt uppgift. Först måste du förbereda stipendieuppsatsformatet och snabba riktlinjer för att skicka in en välorganiserad uppsats. Din stipendieuppsats ska direkt tala om vem du är och vad som gör dig till en perfekt kandidat för stipendiet.


Men i vissa fall kan du ha en viss frihet att välja ämne, eller åtminstone det centrala fokuset. Skriv om ett ämne, en händelse eller ett värde som betyder något för dig. Detta går långt för att förbättra dina stipendieuppsatser utan att skapa mer hårt arbete för dig själv. Flera fall kan komma att tänka på. Kanske var det när du dök från den höga hoppbrädan första gången. Välj den som känns mest resonant för dig. Det kan låta kaxigt, men när du skriver uppriktigt från hjärtat blir ditt skrivande mycket starkare. Vem är företaget eller organisationen som driver stipendieprogrammet? Bli bekant med deras uppdrag och deras motivation för att ge detta stipendium.


Många stipendier presenterar också tidigare stipendietagare på sin webbplats, ibland med uppsatsen eller ett utdrag ur den som vann. Studera vad stipendiet säger om de tidigare vinnarna för att få en uppfattning om vilka av dina egenskaper du ska lyfta fram i din uppsats. De flesta stipendieuppsatser har en ord- eller teckengräns för din uppsats. Som en tumregel är ord likvärdiga med en maskinskriven sida, dubbelt spridd. Microsoft Word och Google Docs har funktioner för detta, men du kan även använda en bokstavsräknare som denna. När du känner till ordet eller tecknets längd, håll dig till det! Du kan bli diskvalificerad för att gå över. Det allra första steget är att få några organiska idéer att cirkulera så att du i slutändan väljer en uppsatsinriktning som är mest meningsfull för dig.


Här är några fantastiska brainstorming-tekniker för uppsatser. Vissa elever gillar att hoppa över dispositionen. Men en disposition gör faktiskt utarbetningsprocessen mycket snabbare. Eh, vad-oss? Etos, patos och logotyper är sätt att övertyga din läsare. Du kan till exempel diskutera hur din erfarenhet av att arbeta deltid har påverkat dina tankar om minimilönelagar. att berätta din historia eller föra din sak. Till exempel kan du måla en bild av allt vilda djur som förlorats i massiva penselbränder. Du kan till exempel använda statistik för att förmedla hur beroende gymnasieelever är på sina mobiltelefoner.


Ditt liv och dina erfarenheter är intressanta och viktiga! Du behöver inte försköna eller hitta på detaljer för att försöka verka mer förtjänt av stipendiepengarna. Ingenting är mer kraftfullt än din äkthet. Hmmm...har du verkligen undervisat tusentals studenter? Vi förstår. Lita på oss – dina oöverdrivna prestationer är imponerande! Detta är huvudregeln för kreativt skrivande. Försök att måla upp en levande bild för din läsare istället för att bara förklara allt. Illustrera hur den stressen ser ut i ditt liv. Drar du hela natten och dunkar kaffe? Gör läxor på rasterna mellan arbete, skolaktiviteter och samhällstjänst? Skapa en bild och ge specifika, trovärdiga exempel. I brännande smärta lade jag mig på isen när publiken tystnade.


Något var väldigt fel. Lägg märke till hur vi omedelbart KÄNNER effekten av skadan i det senare exemplet! Samtidigt som vi uppmuntrar dig att vara suggestiv på ditt språk, vill vi också betona att du bör komma till saken. Vanligtvis är de enklaste, mest direkta ordvalen de mest effektiva. Undvik generaliseringar till förmån för specifika exempel. På samma sätt undvik blomstrande språk till förmån för mer kortfattade meningar. Följande känsla känns alltför allmän och ordrik:. Denna omskrivning uttrycker samma idé på ett mycket mer kortfattat sätt:. Vi vet alla att utropstecken indikerar spänning!

No comments:

Post a Comment