Monday, February 28, 2022

Reflekterande uppsats om skrivprocess

Reflekterande uppsats om skrivprocess



Jag har aldrig riktigt lärt mig hur man gör citat i text så jag var tvungen att lära mig själv att förbättra den färdigheten. Utvärderingen Better Essays. Beskriv mig själv som Reflekterande uppsats om skrivprocess Författare Jag förstår vad jag behöver skriva om, men vet bara inte hur jag ska börja det. Skapa Flashcards.





Steg 1: Granska uppgiften



Reflekterande skrivande är en balansgång med många faktorer som spelar in: beskrivning, analys, tolkning, utvärdering och framtida tillämpning. Reflekterande författare måste väva sina personliga perspektiv med bevis på djup, reflekterande uppsats om skrivprocess, kritiskt tänkande när de skapar kopplingar mellan teori, praktik och lärande. Stegen nedan bör hjälpa dig att hitta rätt balans mellan alla dessa faktorer. Som med alla skrivsituationer är det första steget i att skriva ett reflekterande stycke att förtydliga uppgiften. Reflekterande uppdrag kan ta många former, så du måste förstå exakt vad din instruktör ber dig att göra. En del reflekterande reflekterande uppsats om skrivprocess är korta, bara ett stycke eller två av opolerad skrift.


Vanligtvis är syftet med dessa reflekterande bitar att fånga dina omedelbara intryck eller uppfattningar. Den typen av reflektion hjälper dig och din instruktör att bedöma din förståelse av konceptet. Andra reflektioner är akademiska uppsatser som kan variera i längd från flera stycken till flera sidor. Syftet med dessa uppsatser är att kritiskt reflektera över och stödja ett originellt påstående om en större upplevelse, till exempel ett evenemang du deltog i, ett projekt reflekterande uppsats om skrivprocess arbetat med, eller din skrivutveckling. Dessa essäer kräver polerat skrivande som överensstämmer med akademiska konventioner, såsom artikulation av en avhandling och revidering. De kan vända sig till en större publik än du och din instruktör, inklusive till exempel dina klasskamrater, din familj, en stipendiekommitté, etc.


Se Borton-, DIEL- och DIEP-modellerna när du skapar idéer för ditt skrivande. För att uppfylla de uppgifter som identifierats i dessa modeller kan du överväga saker som:. Borton, DEAL och Reflekterande uppsats om skrivprocess ramverk kan hjälpa dig att överväga hur du ska organisera ditt innehåll. Kom ihåg att din reflektion i allmänhet kommer att innehålla beskrivande skrivning, följt av analys och tolkning, följt av övervägande av betydelse för framtida handlingar. Det mönstret kan utvecklas en gång i ett kort stycke eller upprepas flera gånger i en akademisk reflekterande uppsats. Till exempel, reflekterande uppsats om skrivprocess, avhandlingen nedan dök upp i en reflektionsuppsats i slutet av terminen, skriven som svar på en uppgift där eleverna uppmanades att överväga sitt skrivande reflekterande uppsats om skrivprocess. Lägg märke till att studenten gör ett fokuserat, tolkande påstående som kan stödjas genom hela hennes uppsats med bevis från hennes eget skrivande, reflekterande uppsats om skrivprocess.


Ett ord om avhandlingsplacering: Eftersom en reflektionsuppsats kombinerar personlig uppfattning med akademisk konvention, visas inte uppsatsen nödvändigtvis i inledningen. Många författare bygger till avhandlingen i avslutningen av sina uppsatser. Och på tal om struktur, det finns inget enhetligt organisationsmönster för en akademisk reflektionsuppsats. Vissa författare introducerar ämnet, följer inledningen med en serie reflektioner och går sedan till en tolkningsavslutning. Andra upprättar en kronologi över händelserna och väver samman konsekvenserna av dessa händelser.


Ytterligare andra artikulerar en rad viktiga punkter och stödjer dessa punkter med bevis. Du bör skapa en organisationsstruktur som bäst passar dina distinkta idéer och observationer. Bevis definieras brett i en akademisk reflektion, så det kan inkludera sådant som anekdoter, exempel, relevant material från en kurs eller externa källor, förklaringar av logik eller beslutsfattande, definitioner, spekulationer, detaljer och andra former av icke-traditionella bevis. Lägg märke till i exemplet nedan hur författaren använder sitt beslut för att begränsa ett projekts omfattning som bevis för att stödja hennes påstående. Att ha ett centralt fokus i åtanke gäller både multimodala kompositioner och skriftliga uppsatser. Ett utmärkt exempel på detta var i min remix. När jag skrev storyboard för videon ville jag vädja till alla studenter i allmänhet.


Inom min komprimerade tidsgräns på tre minuter hade jag planerat att visa upp många stora poäng. Det var för mycket. Ett enda opolerat utkast kan räcka för korta reflektioner i ögonblicket. Längre akademiska reflektionsuppsatser kommer att kräva betydande utarbetande, revidering och redigering. Oavsett längden på uppdraget, tänk på denna reflekterande cykel:. Förbättra den här sidan Lär dig Reflekterande uppsats om skrivprocess. Hoppa till huvudinnehållet. Modul: Reflektion. Söka efter:. Processen för reflekterande skrivande Reflekterande skrivande är en balansgång med många faktorer som spelar in: beskrivning, analys, tolkning, utvärdering och framtida tillämpning. Exempel Att ha ett centralt fokus i åtanke gäller både multimodala kompositioner och skriftliga uppsatser.


Hade du en idé för att förbättra detta innehåll? Licenser och attribut. CC-licensierat innehåll, reflekterande uppsats om skrivprocess, Original.





berättande uppsats



Du bör skapa en organisationsstruktur som bäst passar dina distinkta idéer och observationer. Bevis definieras brett i en akademisk reflektion, så det kan inkludera sådant som anekdoter, exempel, relevant material från en kurs eller externa källor, förklaringar av logik eller beslutsfattande, definitioner, spekulationer, detaljer och andra former av icke-traditionella bevis. Lägg märke till i exemplet nedan hur författaren använder sitt beslut för att begränsa ett projekts omfattning som bevis för att stödja hennes påstående. Att ha ett centralt fokus i åtanke gäller både multimodala kompositioner och skriftliga uppsatser. Ett utmärkt exempel på detta var i min remix. När jag skrev storyboard för videon ville jag vädja till alla studenter i allmänhet.


Inom min komprimerade tidsgräns på tre minuter hade jag planerat att visa upp många stora poäng. Det var för mycket. Ett enda opolerat utkast kan räcka för korta reflektioner i ögonblicket. Längre akademiska reflektionsuppsatser kommer att kräva betydande utarbetande, revidering och redigering. Oavsett längden på uppdraget, tänk på denna reflekterande cykel:. Förbättra den här sidan Läs mer. Hoppa till huvudinnehållet. Modul: Reflektion. Söka efter:. Även om jag verkade hitta konstruktiv feedback från min lärare, kunde mina klasskamrater ha varit mer stöttande. När jag läser lite feedback är allt jag skulle få komplimanger för vissa människor, medan det är smickrande att få komplimanger, skulle jag hellre ha tips om hur mitt skrivande blir bättre. Att skapa dessa skrivstycken har lärt mig mycket om min röst och publik och har gjort det möjligt för mig att reflektera över min...


Jag förstår vad jag behöver skriva om, men vet bara inte hur jag ska börja. Det som dock har hjälpt mig med min skrivprocess har varit att sätta upp ett utkast där jag skriver ner vad jag ska prata om i varje stycke. Dessutom har kamratrecensioner hjälpt mig så mycket med min skrivprocess. Jag gillar att mina kamrater läser igenom min uppsats och ger mig feedback. Detta hjälpte mig att veta var jag behövde göra ändringar och delar jag gjorde bra ifrån mig. Jag tycker att jag lägger ner mycket av min tid på att organisera tankarna, skriva och skriva om, försöka få rätt ordalydelse och se till att allt är relaterat till ämnet. Jag vill se till att min tidning kan vara meningsfull för läsaren. En annan utmaning är att göra skrivupplevelsen inte tråkig, utan spännande.


Hur kan jag få publikens uppmärksamhet? Ibland är ämnet som är superintressant för mig inte för andra. Att ta sig tid att analysera läsningarna är mycket användbart när du skriver eftersom det hjälper dig att inte bara hålla dig till uppmaningen, utan att få flytande idéer när du skriver så att allt är välorganiserat genom hela beskrivningen av uppsatsen. As Elbows-metoden kräver massor av problemlösning i din hjärna, vilket för mig är för mycket begärt eftersom det gör skrivprocessen mycket svårare. Jag skulle säga att de flesta människor, precis som jag, tenderar att undvika det, och hellre hålla sig på en tydlig och enklare väg som tillåter dem att mer tillräckligt, skriva en... Det var inte för att jag ville veta vad de tyckte om mitt arbete utan mer för att jag ville att jag skulle tänka på mitt arbete, inte bara begränsat till mig själv där ute för att alla ska veta att det är okej att uttrycka dig själv.


Jag tycker också att en berättande uppsats är svår eftersom du måste komma överens med dina situationer som har pressats nedan men jag tror att det gör det mer givande när du äntligen når ytan. Eftersom jag bara har skrivit en berättande uppsats den här terminen tror jag att det bäst speglar mitt skrivande just nu. Sökandet var min favoritdel av skrivprocessen eftersom krånglet skulle bli slutsatsen eftersom det var en konstant debatt i mitt huvud om vad det kunde vara men... Så att skriva och redigera uppsatsen jag valde visade mig att det finns gott om utrymme att förbättra. Min ursprungliga plan var enkel och gör bara små förändringar, men när jag läste mitt arbete blev jag besviken på mig själv.


Jag visste att många av mina misstag var saker som jag tittade på för att jag var distraherad. Även om jag känner till min svaghet när det kommer till att skriva försöker jag vara optimistisk med mitt arbete. Jag vet att om jag fortsätter skriva kan jag förbättra mig och bli mer detaljerad när det gäller att leta efter... För att göra mina svagheter till mina styrkor måste jag träna mer. Engelskan blev bättre än förutspått när väl rädslan för att förhala försvann blev skriften ett uttryck. Jag känner nu att jag kan skriva utan att bli dömd, och jag kan göra de misstag jag behöver för att briljera. Likaså är känslan av att vara säker på att skriva den ytterst viktiga lärdomen som den här klassen har gett mig.


Att skriva är inte något man bör frukta, utan något som borde vara... Tidningarna handlade om texten eller tecknad serie och vad den betydde i sin helhet. När det kommer till retoriska situationer beror det på vilken typ av uppsats du skriver. Mitt första papper lärde mig mest eftersom det var det första riktiga papper jag hade ägde mitt eget utan att min lärare var över min axel. Den lärde mig vilka metoder som är bra och dåliga för mig att använda under resten av terminen. Det lärde mig att arbeta längre med uppsatsen, vad min skrivprocess är, peer review är värdefullt och att kunna skriva fritt hjälper och betyget jag fick på detta... Jag har aldrig riktigt lärt mig hur man gör citat i text så jag var tvungen att lära mig själv att förbättra den färdigheten.


Dessutom, här och där under hela min forskningsartikel hade jag många meningar men det är en enkel lösning eftersom det bara var mitt andra utkast. En annan stark punkt i mitt papper var slutsatsen, vilket vanligtvis är min svåraste del av att avsluta ett papper. Förväntningarna på högskoleskrivande är mycket annorlunda än skrivandet på gymnasiet. Jag tror att mina sista texter visar hur jag har växt som författare från början av college. Men sedan första dagen jag gick in i min elva-klass, visste jag att det skulle bli en av mina favorit- och mest hjälpsamma klasser under terminen.


Engelskan har hjälpt mig att inse vad jag har gjort fel i mina uppsatser och har hjälpt mig att uppnå små förbättringsmål längs resan. I början av terminen hade jag ingen aning om hur jag skulle strukturera min uppsats eller hur jag skulle göra den intressant. Alla dessa tekniker fångade verkligen min uppmärksamhet och fick mig att inse vad jag har gjort fel hela tiden. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Min skrivprocess Reflektion. Min skrivprocess Reflektion Ord 4 sidor Öppna dokument.

No comments:

Post a Comment